Poseł Anna Wojciechowska podczas wystąpienia w Sejmie zwróciła uwagę na trudną sytuację mieszkańców wsi Rożyńska w województwie warmińsko-mazurskim, którzy mierzą się z problemami w dostępie do usług pocztowych. Rożyńsk, wieś w powiecie ełckim, licząca około 470 mieszkańców, formalnie podlega pod urząd pocztowy w Orzyszu, oddalony o ponad 20 kilometrów. Obecnie jednak, ze względu na reorganizację Poczty Polskiej, mieszkańcy muszą odbierać swoją korespondencję w Piszu, co wiąże się z podróżą o długości aż 50 kilometrów.
„Jest to bardzo uciążliwa sytuacja, zwłaszcza dla osób starszych, pobierających emerytury lub renty, a także dla osób pracujących w Ełku, oddalonym o około 14 kilometrów” – podkreśla Wojciechowska, wskazując, że mieszkańcy czują się wykluczeni społecznie. Problem szczególnie dotyka osób starszych i niepełnosprawnych, które nie mają możliwości korzystania z usług cyfrowych.
Poseł zaznaczyła również, że dotychczas, by ułatwić mieszkańcom odbiór przesyłek, korespondencję odbierała sołtys wsi, specjalnie dojeżdżając do Pisza. Jednak i to rozwiązanie nie jest już możliwe. „Poczta Polska jest dla mieszkańców instytucją, którą darzą zaufaniem, a przez lata pełniła rolę operatora ich kontaktu ze światem” – mówi Wojciechowska. Jednocześnie posłanka zauważyła, że problemy Poczty Polskiej są efektem wieloletnich zaniedbań, także związanych z organizacją tzw. wyborów kopertowych, które kosztowały firmę około 80 milionów złotych.
„W imieniu mieszkańców proszę o decyzję o przeniesieniu Rożyńska do poczty w Ełku lub zaproponowanie innych rozwiązań, które zapobiegną ich wykluczeniu” – apeluje poseł Wojciechowska, wzywając resort do działań naprawczych.
Katarzyna Kowalska
Dodaj komentarz