Zarządzeniem Tomasza Osewskiego, wójta Gminy Ełk ogłoszony został otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych Gminy Ełk w 2018 roku. Adresowany jest do organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.
Konkurs ma na celu wyłonienie ofert i zlecenie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych w zakresie: pomocy społecznej, wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, ratownictwa i ochrony ludności, działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.
– Na realizację tych zadań w budżecie Gminy Ełk przeznaczyliśmy w tym roku 80 tys. zł. – mówi Tomasz Osewski, wójt Gminy Ełk. – Dotacja na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w zakresie opieki społecznej wynosi 15 tys. zł. Na realizację zadań w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej przeznaczyliśmy kwotę 27 tys. zł. Kolejne 7 tys. zł trafi do podmiotów, które będą realizowały zadania w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. Na zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na obszarach wodnych w gminie Ełk w okresie letnim zaplanowaliśmy w tym roku kwotę 10 tys. zł. Dotacją w wysokości 15 tys. zł poprzez finansowanie Centrów Integracji Społecznej wesprzemy zatrudnienie socjalne. Na przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym wydamy 6 tys. zł.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Ełk w 2018 roku dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy Ełk.
tt