Niespełna 10 minut – tyle trwa złożenie wniosku o „Dobry start”

9 minut i 35 sekund to średni czas potrzebny na złożenie wniosku o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start”. Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już ponad 2,7 mln świadczeń, dotyczących ponad 3 mln dzieci. Do rodziców trafiło w sumie ok. 827 mln zł.

Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” można składać do 30 listopada. Wypłata świadczeń rozpoczęła się 18 lipca i realizowana jest na bieżąco.

– Liczba dzieci, na które rodzice i opiekunowie złożyli już wnioski do ZUS o tak zwane 300 plus, przekroczyła 3,4 miliona. W województwie warmińsko-mazurskim wypłacono już blisko 90 tys. świadczeń, którymi objętych jest ponad 115 tys. dzieci na kwotę ok. 27 mln zł – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Z wyprawki szkolnej skorzystać ma w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

– ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Jeśli wniosek będzie prawidłowo wypełniony i złożony do końca sierpnia, to pieniądze zostaną wypłacone najpóźniej 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach tj. we wrześniu, październiku lub listopadzie, to wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku – wyjaśnia rzeczniczka.

Wnioski o świadczenie dobry start na rok szkolny 2022/2023 można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną trzema kanałami: przez PUE ZUS, bankowość elektroniczną i portal Emp@tia, a wypłata środków odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe. Informację o przyznaniu świadczenia rodzic zobaczy na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Wcześniej otrzyma powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia na PUE ZUS, które przyjdzie na adres mailowy wskazany we wniosku. Pieniądze z programu „Dobry Start” zostaną przekazane na konto w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.

Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klienta zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia wniosku, które zostanie umieszczone na jego profilu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Powiat Ełcki Wnieś uwagi do Programu Współpracy
W Starostwie Powiatowym w Ełku trwają konsultacje społeczne do...
Powiat Ełcki CKZ wkracza w nowoczesność
Inauguracja roku szkolnego 2022/2023 połączona z 20-leciem...
Powiat Ełcki Życzenia na rozpoczęcie roku szkolnego
Z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2022/2023 wszystkim...
Powiat Ełcki Awans zawodowy nauczycieli
Trzynaścioro nauczycieli otrzymało z rąk Starosty Ełckiego akty...
Prawa autorskie © dm.elk.pl 2015