Od nowego roku należy poinformować ZUS o zawarciu umowy o dzieł
  • Przepisy Tarczy antykryzysowej wprowadziły obowiązek informowania ZUS o umowach o dzieło zawieranych od 1 stycznia 2021 roku. Zakład musi  prowadzić ewidencję takich umów.

 

O zawarciu umowy o dzieło płatnik składek lub osoba fizyczna zlecająca dzieło zawiadamia ZUS.

Obowiązek ten nie dotyczy umów o dzieło:

zawartych z własnym pracownikiem,

wykonywanych na rzecz własnego pracodawcy, ale zawartych z innym podmiotem,

zawartych z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą na wykonanie przez nie usług, które wchodzą w zakres prowadzonej działalności.

Umowy zawarte od 1 stycznia 2021 r. trzeba wykazać w nowym formularzu RUD (Zgłoszenie umowy o dzieło). Należy go złożyć w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o dzieło. Formularz RUD można przekazać elektronicznie przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.  

 

Dla każdego wykonawcy dzieła trzeba złożyć oddzielny formularz RUD. W jednym formularzu RUD można wykazać maksymalnie 10 umów zawartych z jednym wykonawcą.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

90 − = 82

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

75 + = 82

Powiat Ełcki Wspólna wideokonferencja
Wideokonferencja dla partnerów projektu pn. „Połączenie...
Powiat Ełcki Wesołych Świąt
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego...
Powiat Ełcki Samorządowcy dwóch województw poparli budowę drogi S16
Wczoraj w Osowcu samorządowcy z województw warmińsko-mazurskiego...
Powiat Ełcki Długo wyczekiwany chodnik powstanie w gminie Kalinowo
Minister Infrastruktury zatwierdził program inwestycyjny ,,Budowa...
Prawa autorskie © dm.elk.pl 2015