Matematycy z Zespołu Szkól nr 2 w Ełku wzięli udział w kolejnej odsłonie projektu Erasmus+ „Matematycy w Europie”. Nad doskonaleniem metod nauczania pracowali w tureckim Budur. Spotkali się tam nauczyciele matematyki z trzech szkół z Polski, Grecji i Turcji.
Czas spędzony w Burdur z jednej strony stanowił podsumowanie podejmowanych do tej pory działań w projekcie, z drugiej był kolejnym źródłem inspiracji w dalszej pracy nauczycieli uczestniczących w mobilności.
W Turcji zaprezentowano tamtejszą szkołę ze szczególnym uwzględnieniem doświadczenia w zakresie nauczania z wykorzystaniem metody STEAM, której skrót wywodzi się od słów: Science (nauki ścisłe), Technology (technologia), Engineering (inżynieria), Arts (sztuka) oraz Mathematics (matematyka). To innowacyjne podejście do edukacji łączy wyżej wymienione dyscypliny, umożliwiając uczniom naukę poprzez praktyczne doświadczenia i kreatywne wyzwania.
Metodologia STEAM to całkowite odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Uczeń przestaje być biernym odbiorcą wiedzy podawanej przez nauczyciela. Staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem.
Będąc w Burdur, nauczyciele matematyki obserwowali lekcje otwarte, brali udział w warsztatach metodycznych oraz prezentacjach przygotowanych przez gospodarzy. Wspólnie omawiano podejmowane działania integrujące matematykę z innymi przedmiotami STEAM, takie jak programowanie robotów i eksperymenty naukowe. Dyskutowano na temat różnego rodzaju działań, które motywują uczniów do udziału w zajęciach matematycznych. Ciekawym przedsięwzięciem były warsztaty metodyczne z zastosowania gier dydaktycznych na lekcjach matematyki.
Kolejnym działaniem w projekcie będzie konkurs zagadek matematycznych, który odbędzie się online dla uczniów ze wszystkich szkół uczestniczących w projekcie.
Dodaj komentarz