Mieszkańcy gminy Ełk, którzy korzystają ze świadczeń pieniężnych związanych z dofinansowanie do poniesionych wydatków mieszkaniowych w związku z zajmowaniem lokalu mieszkalnego wypłacanych przez gminę Ełk, powinni pamiętać, że od 1 lipca to zadanie zlecone zostało Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Ełku. Dodatkami zajmuje się tam podinspektor ds. dodatków mieszkaniowych i księgowości budżetowej. Wnioski należy składać w GOPS, budynek Urzędu Gminy Ełk, II piętro, pokój nr 23. tel. 87 619 45 51.
Prawo do dodatku mieszkaniowego mają: najemcy oraz podnajemcy lokali mieszkalnych, osoby mieszkające w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego, osoby mieszkające w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właściciele samodzielnych lokali mieszkalnych, inne osoby mające tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszące wydatki związane z jego zajmowaniem oraz osoby zajmujące lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekujące na przysługujący im lokal zamienny albo socjalny. Prawo do dodatku mieszkaniowego zależy od dochodu, powierzchni oraz poniesionych kosztów.
mm