Nowy Rok przyniesie zmiany w sposobie aplikowania o granty finansowane z budżetu powiatu ełckiego. Ubiegające się o nie organizacje pozarządowe będą korzystały z systemu Witkac.pl.
Powiat Ełcki jako czwarty samorząd z województwa warmińsko-mazurskiego uruchomi elektroniczną procedurę naboru wniosków o granty. System niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla jednostek samorządu terytorialnego jak i oferentów.
Oferenci nie popełnią błędów rachunkowych, a liczba błędów formalnych będzie znacząco mniejsza. Samorząd może wprowadzać parametry konkursu np.: oczekiwana wartość wkładu własnego. Kolejne zalety systemu to: szybki dostęp i możliwość przeglądania konkursów w każdej fazie, obliczanie całkowitych kosztów w poszczególnych pozycjach oraz weryfikacja poprawności numeru NIP, REGON, KRS i konta bankowego oferenta.
System zawiera również wiele zalet dotyczących ogłaszania konkursów, naboru wniosków, oceny ofert, tworzenia umów, sprawozdawczości, statystyk, komunikacji i archiwizacji dokumentacji. Szczegóły dotyczące nowego sposobu naboru wniosków grantowych dostępne są w Wydziale Informacji i Cyfryzacji Starostwa Powiatowego w Ełku, przy ul. Piłsudskiego 4, pokój 390, 393, tel. 87/621 83 36 oraz 87/621 83 47.
rm